Expozice RICE: poznejte sílu magnetu!Nová expozice
Makrofotografie ferrofluid. Autor: Opoterser. Zdroj: Wikipedia. Jak funguje magnetické dělo? Která kapalina teče do kopce? A na jaký nástroj se dá hrát, aniž by se jej člověk fakticky dotýkal? Od 5. března se to u nás dozvíte díky nové expozici věnované práci západočeských elektrotechniků a originálním technologiím, které k ní patří.

Více zde
Makrofotografie ferrofluid. Autor: Opoterser. Zdroj: Wikipedia.
Jak funguje magnetické dělo? Která kapalina teče do kopce? A na jaký nástroj se dá hrát, aniž by se jej člověk fakticky dotýkal? Od 5. března se to u nás dozvíte! Spolu se Západočeskou univerzitou jsme pro vás připravili novou expozici věnovanou práci profesionálních elektrotechniků z RICE.

Co je to „RICE“? Zkratka pro Regionální inovační centrum elektrotechniky, a tedy pro jednu z předních západočeských výzkumných organizací. A právě v Techmanii můžete nahlédnout do jejího zákulisí: objevte technologie, které tamní vědci využívají, seznamte se se základními fyzikálními principy, bez nichž se jejich pracovní den zkrátka neobjede.

Magnetické dělo i hudební vynález

Co? Expozice Regionálního inovačního centra elektrotechniky (RICE)
Kdy? Od 5. března do června 2013
Kde? V hlavní lodi Techmania Science Center

Originální expozice vám představí magnetickou kapalinu ferrofluid, která dokáže téct do kopce.  Magnetické dělo vystřelující obruče do výšky až dvou metrů ukáže základní fyzikální zákony elektrotechniky, točivé magnetické pole se pak stane základem hravého exponátu s názvem Závod autíček. Zahrát si můžete na theremin, originální hudební nástroj vynálezce Lva Sergejeviče Těrmena: zajímavý je tím, že se ho při hře vůbec nedotknete! Fascinovat vás bude speciální "LED kostka" a zkrátka rozhodně nepřijdou ani milovníci mašinek...

Expozice RICE střídá v Techmanii populární výstavu věnovanou Centru nových technologií a materiálů (CENTEM). Ta bavila a vzdělávala své diváky zejména v oblasti solární energetiky či laserové techniky; v plzeňském science centru ji zhlédlo přes 15 400 návštěvníků.

Postupné představení jednotlivých výzkumných subjektů Západočeské univerzity realizuje Techmania v rámci projektu Systematická podpora a popularizace vědy a výzkumu (SPP VaV), a to až do června roku 2014.

Ferrofluid. Autor: Gregory F. Maxwell. Zdroj: Wikipedia.

Foto: Ferrofluid. Autor: Gregory F. Maxwell. Zdroj: http://en.wikipedia.org.

SPP VaV Techmania

10:00 – 18:00
SO10:00 – 18:00
NE10:00 – 18:00
AKTUÁLNÍ VÝBĚR FOTEK:

Jak se staví planetárium:

Copyright (c) 2008 Techmania   All rights reserved.         Powered by NetPro systems, s.r.o.
Creative Commons License